Thursday, 23 February 2012

SIAPA KATA SEKSA NAK MAINTAIN BERAT BADAN?? HAIK !!

Dah lama x ceqhita bab2 berat badan, sedaq x sedaq badan mula lar ada "PERKEMBANGAN". pipi pown chubby (o>.<o)...!!...aduyai..

Watever it s, i shud overcome my prob ..pikiaq...pikiaq...aku kna jugak DIET!!...nie yg plg menyeksa...tapi masih perap lagi ayat nie "TIADA BENDA YANG MUSTAHIL KALAU KITA USAHA" kan???

SEMANGAT BABY BAM2 NAK BACA TIPS!!




9 TIPS KEKALKAN BERAT BADAN NIE MEMBANTU.


1) Disebabkan berat naik mendadak aku pown mula beli penimbang baru. Kira setiap minggu xdak alasan    kata penimbang xdak.

2) Jadual makan pown kena teratur. Jadi chubby camnie sebab bila lapaq ja mesti makan dlm kuantiti banyak.haihh....

3) Jangan makan selepas pukul 8 malam..besalar bila bz or ada esaimen mulalar nak makan2..better banyakkan minum ayaq masak.

4) Nie masalah plg utama bila tengok tv atau dok saja2 mesti nak kunyah ja...so kena beringat gak bila nak makan sumting tu..temasuk aku baru sedaq.

5) Kunyah makanan secara perlahan-lahan jangan gelojoh..nie memudahkan proses penghadaman.

6) Makanlah secukup kadar..bila nak beli apa2 fikiaq duit elaun mungkin membantu.

7) Jangan amik makanan yang berkalori tinggi macam coklat, kacang, daging, makanan segera.

8) Nie yang plg masalah, bila p kenuri or party makan mesti ala kadar ja.cukup untuk kenyang.

9) Selain mementingkan makanan, aktiviti sukan pown penting macam jogging, berjalan, poco-poco ka..ikutlar janji keluaq peluh.

SIAPA KATA SEKSA NAK KURUS OR MAINTAIN BERAT BADAN?? 

10 comments:

  1. ni dh masuk Jabatan Ilmu Kesihatan
    tajuk "PERKEMBANGAN BERAT BADAN"
    hihihihihihihi~~
    n_n

    ReplyDelete
  2. ngeh3~~...t tajuk nie nak usulkan kat KJ IP.amcm oke dak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok s'sangat tu..
      nk buat KKP bleh dpt markah tggi..haha
      ^_^

      Delete
    2. kecek klate demo..kemah2..hihi
      lpas ni update plak pasal
      xperiance masa PBS~
      n_n

      Delete
  3. keh3..bereh laluh...t free ja paksa diri update..>.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..x sedak ar crito klu paksa2 nk nulis..hihihi
      nt x feeling plak bla nk baca..
      n_n

      Delete
    2. keh3..nasihat drp panda diterima~

      Delete